7 alimente care hrănesc tiroida și ajută la vindecarea ei

108420

Disfuncțiile glandei tiroide sunt de multe ori cauza celor mai comune simptome cu care ne confruntăm zilnic. Lentoarea, depresia, căderea părului, aritmie, tulburări de somn, lipsa de concentrare și creșterea în greutate sunt doar câteva semne care pot indica o problemă cu tiroida.
Hormonii tiroidieni afectează toate celulele Hormonii pe care această micuță glandă îi secretă influențează toate celulele, țesuturile și organele din corp. Fiecare celulă are nevoie de hormoni tiroidieni pentru a-și regla metabolismul. Perturbarea funcției tiroide duce automat la tulburări metabolice. Afecțiunile tiroidiene afectează temperatura corpului, rezistența firului de păr, pielea, unghiile, echilibrul hormonal și emoțional, starea de spirit, somnul și digestia.

Bolile tiroidei sunt în creștere la nivel mondial. Îngrijorarea este cu atât mai mare cu cât procentul celor nediagnosticați este foarte ridicat. În America, 60% din cei cu tulburări tiroidiene nu știu că au o problemă în acest sens.
Incidența este mai mare la femei, acestea având un risc de tulburări tiroidiene de 5-8 ori mai mare decât bărbații. Bolile tiroidei care nu sunt diagnosticate la timp cresc riscul de boli cardiovasculare, osteoporoză și infertilitate. Cele mai frecvente sunt tiroidita autoimună (boala Hashimoto), hipertiroidia, hipotiroidia și boala Graves.

10 nutrienți esențiali pentru glanda tiroidă

Sunt cel puțin 10 nutrienți care asigură buna funcționare a glandei tiroidei: proteine, seleniu, magneziu, zinc, iod, vitamina A, vitamina B2, vitamina B12, vitamina C, vitamina D. Aceștia pot fi luați doar din alimentele integrale.

Lindsey Dietz, autoarea articolului despre vindecarea tiroidei apărut pe site-ul „Traditional Cooking School”, propune 7 alimente benefice pentru glanda tiroidă. Ea însăși a fost diagnosticată cu hipotiroidism în tinerețe (înainte de vârsta de 30 de ani). Din cauza acestei afecțiuni, suferea de oboseală, depresie, ceață mentală, anxietate insomnie, constipație, mâini și picioare reci. În patru ani, a reușit să aducă tiroida la normal. A urmat o dietă cu alimente benefice pentru tiroidă și a consumat suplimente alimentare. A eliminat de asemenea produsele care afectează această glandă.

Iată care sunt cele 7 alimente care hrănesc tiroida:

NUCILE BRAZILIENE – sunt cea mai bogată sursă naturală de seleniu

ALEGELE MARINE– oferă cantități mari de iod și alte minerale benefice pentru tiroidă

GRĂSIMILE BUNE – untul de țară, ouăle de țară, uleiul de cocos și uleiul de ficat de cod conțin acizi cu proprietăți antiinflamatoare, care calmează tiroida.

PEȘTELE și CARNEA DE ANIMALE CRESCUTE NATURAL – furnizează necesarul de de acizi grași și aminoacizi esențiali pentru producerea și echilibrul hormonilor tiroidieni

MACA – un supliment alimentar natural care redă energia, stimulează funcția încetinită a tiroidei și înlătură stările depresive.

ALIMENTELE FERMENTATE – varza murată, borșul de tărâțe, iaurtul sunt bogate în vitamine, minerale și probiotice, importante pentru producția de hormoni.

FIBRELE – stabilizează nivelul de zahăr din sânge, îmbunătățesc digestia (leguminoasele, fructele citrice, avocado, merele coapte, broccoli, rădăcinoasele gătite, spanacul gătit, semințele de in, migdalele).

Sursă articol: Wardee Harmon, 7 Foods That Nourish Your Thyroid, Traditional Cooking School: https://traditionalcookingschool.com/health-and-nutrition/foods-nourish-thyroid/

Distribuie pe: